divendres, 26 d’abril del 2013

No te "cortes"....

 
.... i no deixeu escapar els dies Low Cost, la revolució de preus a MIMAM.
Des del 26 d’abril i fins al 19 de maig, aprofiteu-vos d’un 15% de descompte en primeres marques com:
 
Maclaren, Cybex, Babyjogger, Römer, Recaro, Babybjörn, Miniland, Beaba....

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dijous, 11 d’abril del 2013

Nou espai Leander a MIMAM-Nuevo espacio Leander en MIMAM


Veniu a conèixer el nou espai Leander a MIMAM. Moble escandinau pensant per al desenvolupament dels nens. Els mobles de Leander es fabriquen amb fusta de faig europeu combinant funcionalitat amb una estètica clara i senzilla. El principi de Leander es basa en la idea de que una bella aparença sempre ha d'anar acompanyada de grans possibilitats d'aplicació; i sens dubte que aquest bon disseny aporta plaer i qualitat de vida.
Venid a conocer el nuevo espacio Leander.Muebles escandinavo pensado para el desarrollo de los niños. Los muebles de Leander se fabrican con madera de haya europea combinando funcionalidad con una estética clara y sencilla. El principio de Leander se basa en la idea de que una bella aparicencia siempre debe ir acompañada de grandes posibilidades de aplicación; y sin duda que este buen diseño aporta placer y calidad de vida.
 


Nuevas colecciones de Aden+Anais en MIMAM


 
Ya llegó la primavera y con ella los nuevos modelos de Muselina Aden & Anais, 100% algódon con diseños divertidos y de gran tamaño, con multiples usos.
 
El regalo perfecto para cualquier ocasión.


dimecres, 3 d’abril del 2013

Consideraciones que cabe tener en cuenta cuando nos prestan o compramos una sillita de coche de segunda mano


 
En momentos de dificultades económicas, como el que desgraciadamente estamos viviendo, es muy habitual recurrir al mercado de segunda mano o bien reutilizar productos que nos prestan. La verdad sea dicha que en algunos de ellos puede ser una solución aceptable, pero si hay algún artículo donde se desaconseja totalmente es en los sistemas de retención infantil o también las denominadas sillitas de coche.
Comprar una silla de coche de segunda mano, de la cual desconocemos totalmente su historial es sinceramente muy desaconsejable, puesto que sin saberlo podemos estar comprometiendo la seguridad de nuestro hijo/a.
A continuación detallamos qué conviene saber antes de comprar una sillita de auto de segunda mano:
1)      En primer lugar hemos de saber que cuando una silla de auto ha tenido un accidente de tráfico , ésta puede externamente no aparentar ningún daño, pero sin embargo sus materiales pueden  haber sufrido micro roturas que impedirían que la silla respondiese con total garantía ante un hipotético segundo accidente.  Hoy en día, los fabricantes incorporan materiales con propiedades deformables, al igual que ya sucede en la industria del automóvil. En el caso que una sillita haya tenido un accidente es muy probable que sus materiales hayan perdido esta propiedad de deformable, de forma y manera que ésta ya no absorbe  la energía del mismo modo.
2)      Otro aspecto a considerar es que con el paso del tiempo los materiales se degradan, especialmente por los efectos de los rayos UV. En USA y Canadá es muy corriente que los sistemas de retención infantil lleven fecha de caducidad. En este sentido las sillas más expuestas a los efectos del  Sol son las de Grupo 0, dado que son las que utilizamos tanto en el coche, como para pasear con el cochecito. Por esta razón, si desconocemos en las condiciones que se ha conservado un Grupo 0 no es recomendable utilizarlo pasados los 5 años. En lo que concierne a las sillas de grupo 1, al estar siempre instaladas en el interior del vehículo, sufrirán menos radiación solar y por lo tanto conviene no reutilizarlas si han transcurrido más de 7 años desde la fecha de adquisición. En cuanto a las sillas de grupo 2, 3, debido a su estructura son las menos expuestas a la radiación solar, a la vez que es el grupo que menos sufre en un impacto. Por lo tanto, los grupos 2,3 no conviene seguir utilizándolos pasados los 8 años desde la fecha de compra.
3)      Todos los fabricantes están obligados a homologar sus productos. La homologación europea vigente es la R44/04. Las homologaciones R44/01 y R44/02 están prohibidas. Las sillas con homologación R44/03 pueden utilizarse, pero ya no pueden  comercializarse.
4)      En innumerables ocasiones vemos que las sillas que se prestan entre familiares o amigos, llegan incompletas. Es muy frecuente ver grupos 0 que no disponen del cojín lumbar o el reductor de cabeza, de manera que no son aptos para bebés recién nacidos.
5)      También hemos de tener en cuenta ante la compra de segunda mano de una silla de auto es el estado en que se puede encontrar el arnés. Debido al roce con cremalleras, botones metálicos o a veces al uso de productos abrasivos de limpieza, todo ello puede ocasionar deterioro en los materiales.
6)      Finalmente destacar que los fabricantes invierten mucho dinero en I+D, lanzando al mercado nuevas mejoras técnicas que sin duda aportan mayor seguridad para nuestros hijos. Avances tecnológicos como ISOFIX, Toptether, sistemas de protección lateral, materiales con capacidad para absorber impactos, etc. son características técnicas que lógicamente no siempre tendremos en sillas de auto más antiguas.
Por todo lo detallado, en MIMAM pensamos firmemente que comprar un sistema de retención infantil adecuado a nuestro hijo/a es ante todo una inversión en pro de su seguridad. Perseguir un ahorro económico en este capítulo nos puede acarrear más disgustos que satisfacciones.
Para cualquier consulta, no dudéis en contactar con nosotros.
 
Albert & Claudia

dissabte, 30 de març del 2013

Què hem de tenir en compte quan ens deixin o adquirim una cadira de cotxe de segona mà?.

 
En moments de dificultats econòmiques,  com el que malauradament ens està tocant viure, és molt habitual reutilitzar productes que ens deixa algú altre o  bé optar pel mercat de segona mà. Certament en alguns articles pot esdevenir una solució acceptable, però si n’hi algun on es desaconsella totalment és en les cadires de retenció infantil,  popularment conegudes com les cadires de cotxe.
 
Comprar una cadira de cotxe de segona mà de la qual en desconeixem totalment el seu historial és francament molt desaconsellable, ja que sense saber-ho podem estar compremeten la seguretat del nostre fill o filla.  
 
A continuació us detallem tot el que cal saber abans de comprar una cadira de segona mà o aprofitar-ne alguna que ja ha estat usada durant força temps:
 
1)      En primer lloc cal tenir en compte que  quan una cadira ha tingut un accident de trànsit, tot i  que externament ens sembli que està en bon estat, aquesta pot haver  patit microesquerdes en els seus materials i per tant no respondria amb total garantia davant d’un possible segon accident.
 
Avui en dia els fabricants incorporen materials deformables en les seves cadires, al igual que succeix en la indústria de l’automòbil, i si hi ha hagut un impacte és difícil que la cadira  torni a tenir aquesta propietat de deformable, de manera que no absorbiria l’energia de la mateixa manera. En definitiva si una cadira de retenció infantil ha sofert un accident cal substituir-la.
 
2)      Un altre aspecte que cal tenir en compte és que amb el pas del temps els materials es degraden, sobretot per l’efecte dels raigs UV. És molt habitual en els Estats Units i Canadà que els sistemes de retenció infantil portin per aquest motiu data de caducitat.
 
En aquest sentit les cadires que estan més exposades als efectes del Sol són les de grup 0, ja que són les que farem servir tan en el cotxet, com per a passejar. Així doncs, si desconeixem en quines condicions s’ha conservat un Grup 0 no és aconsellable reutilitzar-la passats els 5 anys.
 
Pel que fa a les cadires de Grup 1, al estar permanentment instal·lades en l’interior del vehicle, estaran menys exposades als efectes dels raigs UV i per tant les podrem reutilitzar si no sobrepassen els 7 anys des que es va adquirir.
 
En quant a les de Grup 2, 3 per la seva estructura són les que reben menys radiació solar i és el  grup que pateix menys durant l’impacte. Per tant, convé no reutilitzar-la passats els 8 anys des de la data de compra.
 
3)      L’ altre punt a tenir en compte davant la possibilitat de comprar una cadira de cotxe de segona mà, és l’estat de l’arnés. Degut al frec inevitable amb cremalleres,  botons metàlics, així com l’ús de productes abrasius per a la seva neteja, tot plegat pot ocasionar deteriorament entre els materials, perdent eficàcia.
 
4)      També ens trobem en innombrables ocasions que amb cadires reutilitzades, aquestes es deixen incomplertes. Resulta molt habitual veure com, especialment en els grups 0, aquests no disposen del coixinet lumbar o el reductor de cap; elements essencials quan estem parlant d’un recent nascut.
 
5)      Respecte a les homologacions que obligatoriament han de passar tots els fabricants, la homologació europea vigent és la R44/04. Cal saber que les homologacions R44/01 i R44/02 estan prohibides. Les cadires amb homologació R44/03 ja no es poden comercialitzar, però sí que el seu ús està encara permès.
 
6)      Finalment, hem de pensar que any rere any, els fabricants inverteixen molts diners en I+D llançant al mercat noves millores que aporten més seguretat pels nostres fills. Avenços tecnològics com l’ISOFIX, Toptether, Sistemes de protecció lateral, materials que absorbeixen l’energia, etc., són característiques que òbviament en cadires antigues no en podrem gaudir.
 
Per tot l’esmentat , nosaltres pensem que comprar un sistema de retenció infantil adequat al nostre infant és per damunt de tot una inversió en la seva seguretat; pensem que cercar un estalvi econòmic en aquest tema ens pot aportar més disgustos, que  no pas satisfaccions.
 
Qualsevol consulta, no dubteu en contactar amb nosaltres.
 
 


dimarts, 19 de març del 2013

Mejor mirando hacia atrás



La DGT va a proponer un cambio en el Reglamento General de Circulación, con el fin de que los menores que viajan en asientos de los grupos 0, 0+ y 1 , lo hagan en sentido contrario a la marcha, siempre que el dispositivo lo permita y el menor tenga menos de cuatro años.
 
Según declaraciones realizadas en la revista Tráfico y Seguridad Vial por el Sr Juan Carlos González Luque, Jefe de la Unidad de Coordinación de Investigación de la Dirección General de Tráfico:  “ si el niño va sentado en sentido inverso a la marcha, las fuerzas que se registran en caso de impacto se distribuyen por todo el cuerpo y no se concentran en la zona del cuello, como ocurre cuando viajan en sentido de la marcha”.

 
Cabe destacar que si bien en un adulto la cabeza representa el 6% del peso corporal, en los primeros años de vida de un niño, la cabeza representa aproximadamente el 25% de su peso total; sin embargo, ni los ligamentos, ni los músculos del cuello están todavía bien formados.
A menudo muchos padres nos preguntan si al ir sus hijos en sentido contrario, no se marearán más. La repuesta es muy clara: si el menor no se ha mareado durante los primeros meses de vida en las sillas de grupo 0, no tiene porqué marearse ahora en una silla de grupo 1. También nos preguntan si se pueden producir lesiones en las piernas viajando en sentido contrario; pues bien, dado el reducido espacio entre la silla del bebé y el respaldo del asiento del vehículo, a veces deben encoger las piernas, pero según  diversos estudios esto no incrementa el riesgo de sufrir lesiones en piernas y tobillos. Además, estas hipotéticas lesiones siempre serían menos peligrosas que las ocasionadas en el cuello.
La experiencia de Suecia donde los niños viajan hasta los 3 / 4 años en sentido contrario a la marcha, demuestra que este tipo de sillas infantiles son hasta 5 veces más seguras que aquéllas que van instaladas a favor de la marcha.
 
 Esta es la razón por la cual desde MIMAM aconsejamos para vuestros hijos e hijas las sillas de grupo 0,1 Be Safe Izi Combi o la Cybex Sirona. Ambas permiten que el menor viaje en sentido contrario el máximo de tiempo posible; porque cuando hablamos de seguridad infantil, no hemos de dudar.


Millor, mirant enrere


La DGT vol proposar un canvi en el Reglamento General de Circulación, per tal de que els menors que viatgen en seients dels grups 0, 0+ i 1, ho facin en sentit contrari a la marxa, sempre i quan el dispositiu ho permeti i l’infant tingui menys de quatre anys.
 
Segons declaracions realitzades en la revista Tráfico y Seguridad Vial per part del Sr Juan Carlos González Luque, Cap de la Unitat de Coordinació de Investigació de la Dirección General de Tráfico: “ si el nen va assegut en sentit invers a la marxa, les forces que es produeixen en cas d’impacte es distribueixen per tot el cos i no es concentren en la zona del coll, tal i com succeix quan el menor viatja en el sentit de la marxa.”
Val a dir que si bé el cap d’un adult representa aproximadament el 6% del pes corporal , en els primers anys de vida d’un nen, el cap representa sobre el 25% del seu pes total; però en canvi ni els lligaments, ni els músculs dels coll estan encara ben formats.
 
Sovint molts pares ens comenten si anant els seus fills en sentit contrari, no es marejeran més. La resposta és ben clara; si l’infant no s’ha marejat durant els primers mesos de vida en les cadires de grup 0, no té per què fer-ho en una cadira de grup 1. També ens pregunten si es poden produïr lesions en les cames anant en sentit contrari; doncs bé, degut al reduït espai entre la cadireta del nen i el respatller del seient a vegades han d’arronsar les cames, però segons estudis realitzats aquest fet no incrementa el risc de patir lesions en les cames o els tormells. A més a més, aquestes hipotètiques lesions sempre serien menys perilloses que les produïdes en el coll.
L’experiència de Suècia on els nens viatgen fins als 3/4 anys en sentit contrari a la marxa,  demostra que aquest tipus de cadires infantils són fins a 5 vegades més segures que les que van instal·lades a favor de la marxa.
 
Per aquest motiu des de MIMAM aconsellem per als vostres fills les cadires de Grup 0,1 Be Safe Izi Combi o la Cybex Sirona. Ambdues permeten que l’infant viatgi el màxim de temps possible en sentit contrari a la marxa; per què quan parlem de seguretat, no hem de tenir dubtes.