Mimam Barcelona liquida del seu lineal les cadires de Grup 1 de sentit a la marxa perquè
indiscutiblement la millor opció és que els infants viatgin el màxim de temps
possible en sentit contrari.
Per què és molt
millor que els infants viatgin en sentit contrari?
Tothom sap que un recent nascut quan va amb el Maxi Cosi,
l’hem de col·locar en el cotxe en el sentit contrari de la marxa. Però, què
succeeix quan aquest Grup 0 se li queda petit? Molts pares tenen certa pressa
en girar als seus fills colocant-los en el sentit de la marxa i, malgrat que
ningú posa en dubte que tothom cerca el millor per als seus fills, aquesta
opció no és la més segura.
Sabies que viatjar en sentit contrari es fins a 5 vegades
més segur per al nadó? En els països escandinaus els infants viatgen fins als 4
anys en sentit contrari i aquesta és la causa per la qual es redueix
dràsticament el nombre de vícitmes mortals o nens ferits de gravetat. Només
depèn de nosaltres decidir què és el més segur pels nostres fills.
Màxima seguretat en
els accidents de trànsit
Els accidents de trànsit més perillosos són les colisions
frontals. És en aquest tipus d’accidents on les velocitats i forces més altes
entren en joc. Quan un infant pateix un xoc frontal i va assegut en el sentit
de la marxa, el cap es projecta violentament cap endavant, quedant subjectat
fortament per l’arnés. Això ocasiona una tremenda pressió en el coll, columna
vertebral i òrgans interns. El cap del nen queda completament desprotegit al
projectar-se amb tantíssima força cap endavant. Malgrat el nen/a pugui suportar
la força de l’impacte, la seva força muscular resulta insuficient per aguantar
tanta pressió. La columna vertebral és l’encarregada de mantenir el cap en el
seu lloc; ni tan sols un adult en
un accident de cotxe, no és capaç de mantenir el cap en el seu lloc mitjançant
els músculs del coll i hem de tenir en consideració que l’esquelet d’un nen i
d’un adult són molt diferents. La columna d’un nen està creixent, no s’han
solidificat del tot els ossos i és plena de cartílegs. Això vol dir que el coll
és molt més vulnerable a les grans forces que es produeixen en un accident de
trànsit. En el pitjor escenari, el coll s’estirarà de tal manera que la columna
es partirà. Això es coneix com decapitació interna.
En proves d’impacte (crash test) el cap dels dummies
(maniquís d’alta tecnologia per a testar els efectes dels accidents de cotxe en
els humans), el coll se’ls hi estira fins a 5 cm. La columna vertebral amb
menys d’un 1 cm d’elongació ja es pot partir.
Les costelles del nen, les quals queden per sota de l’arnés
s’inclinaran endavant, quedant aleshores desprotegits els òrgans interns com el
cor i la melsa.
Quan el nen/a va en sentit contrari a la marxa i hi ha un
xoc frontal, l’infant es projecta contra la seva cadireta i la força de
l’impacte es distribueix al llarg de tota la superficie del respatller. El
coll, columna vertebral i els òrgans interns no són sotmesos a l’estrés de la
força del xoc i conseqüentment romanen protegits.
En una cadira d’automòbil instal·lada en el sentit de la
marxa, el coll se sotmet a una força equivalent als 300-320 kg, mentre que en
els sistemes de retenció infantil en contra de la marxa la força en el coll és
equivalent als 50 kg. Us recomanem que mireu el video adjunt de dos crash test i on en pocs segons veureu el perquè és
tan crucial que el nen/a vagi a favor de la marxa o en contra de la marxa.
Segons un estudi realitzat per Volvo on es van analitzar
13.000 accidents de trànsit, en 800 casos s’hi van veure implicats com
ocupants, infants d’edats compreses entre els 0 i 4 anys. D’aquests 800
ocupants, el 40% dels nens que anaven en cadiretes a favor de la marxa van
patir lesions greus o molt greus,
mentre que només un 8% dels que anaven en el sentit contrari van
patir-ne. Per això afirmem que les cadires de sentit contrari a la marxa són 5
vegades més segures que les que van a favor.
A Mimam Barcelona sabeu que ens preocupa la seguretat i
que ens esmercem sempre en oferir els productes que garanteixin la màxima
seguretat per als vostres fills. Per aquest motiu Mimam Barcelona ha decidit liquidar del seu stock les cadires a favor de la
marxa de grup 1, comercialitzant fundamentalment aquells sistemes de retenció infantil que van instal·lats en el sentit contrari a la marxa pels grups de 0-1 i 0-1-2. No obstant això, per a aquells vehícles d'interior d'habitacle més petit i no compatibles amb les cadires de sentit contrari, Mimam seguirà oferint la cadira Be Safe IZI Comfort com a una opció vàlida.
Vine a visitar-nos a la nostra tenda i estarem
encantats de mostrar-te en persona els avantatges de les cadiretes col·locades
en sentit contrari de la marxa, disposem de diferents marques i models.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada