dimarts, 21 de maig del 2013

Plus test: la mejor garantía en los sistemas de retención infantil

Últimamente estamos oyendo hablar de cambios en la normativa referente a los sistemas de retención infantil, más conocidas también como las sillitas de auto para bebés. Se habla de las indiscutibles ventajas de viajar en el sentido contrario a la marcha el máximo tiempo posible, puesto que está demostrado que las lesiones que pueden padecer los menores en caso de accidente frontal son muchísimo menos graves viajando en sentido contrario a la marcha, que no cuando el accidente se produce viajando el niño/a en una silla a favor de la marcha. En realidad se dice que la presión que recibe un niño de un año en la zona cervical puede reducirse hasta en 5 veces viajando en contra de la marcha.
Pero, ¿de dónde sale esta iniciativa? ¿ En qué se basa? Pues todo esto proviene de la experiencia escandinava, dado que en temas de seguridad vial históricamente estos países han sido pioneros tanto en la seguridad de los vehículos, como de sus ocupantes.
MIMAM desde el primer día comparte los valores de la marca noruega Be Safe y por esta razón desde siempre hemos aconsejado a nuestros clientes que las sillas de auto más seguras para los menores de cuatro años son sin duda las que se instalan en sentido contrario a la marcha.
Los valores de Be Safe son la seguridad, el diseño y la constante innovación con el objetivo de aportar a nuestros hijos la máxima protección ante un hipotético accidente de tráfico. Tan importante es la seguridad para Be Safe que la marca voluntariamente se somete a certificaciones mucho más exigentes que la normativa europea ECE R44/04. Obviamente todas las sillas de auto que se comercializan en Europa cumplen con esta normativa comunitaria, pero hemos de tener muy claro que ésta es una homologación de mínimos de la cual los escandinavos nunca han quedado satisfechos. Por esta razón, Suecia en el año 2009 a través de las asociaciones Swedish National Road and Transport Researchers (VTT), National Society for Road (NTF) y el fabricante de vehículos Volvo crearon la homologación Plus Test, la cual la pasan voluntariamente algunas marcas.
El Plus Test a diferencia de la norma ECE R44/04 mide la presión que recibe el menor en un accidente en la zona cervical. Sin embargo, la homologación europea solamente mide la aceleración del tórax y la cabeza, pero no la fuerza que se descarga sobre el cuello. En un menor de 3 años una presión de 130 kg en dicha zona causaría la muerte inmediata del niño/a; para obtener la certificación Plus Test la presión en la zona cervical no debe sobrepasar los 122 kg. Asimismo, el Plus Test garantiza que en caso de accidente el niño no sufrirá lesiones cervicales graves. Tal es el nivel de exigencia de dicha certificación que no existe a día de hoy ningún sistema de retención infantil en el sentido de la marcha que cumpla con los requisitos que demanda el Plus Test.  Para ilustrar mejor lo que estamos detallando en una silla de auto donde el menor vaya a favor de la marcha, la fuerza que se descarga sobre la zona cervical está por encima de los 200 kg mientras que el Plus Test sitúa como valor máximo permitido los 122 kg.
Por tanto, solamente en sillas de sentido contrario a la marcha podremos ver este distintivo de máxima seguridad para nuestro hijo/a.
En MIMAM pensamos que a la hora de obtener una silla de auto para nuestros hijos merece mucho la pena hacer el esfuerzo de ponernos en manos de aquellas marcas que priorizan la seguridad ante todo. Y en este sentido no cabe duda que la experiencia y seguridad escandinava de Be Safe la posicionan como una de las mejores opciones.
 

dissabte, 18 de maig del 2013

Plus test: la millor garantia en els sistemes de retenció infantil

 
Darrerament n’hem sentit a parlar de que es vol canviar la normativa pel que fa als sistemes de retenció infantil o dits d’una altra manera les cadires de cotxe per a nens. Es parla dels indiscutibles avantatges de viatjar en el sentit contrari a la marxa el màxim de temps possible, ja que està demostrat que les lesions que poden patir els nens en cas d’accident frontal  són molt menors viatjant en sentit contrari, que no pas si l’accident el tenen en una cadira a favor de la marxa. De fet es diu que la pressió que rep un nen d’un any en la zona cervical es pot reduïr fins a cinc vegades anant en contra de la marxa.
Però, d’on surt aquesta iniciativa? En què es basa? Doncs tot això prové de l’experiència escandinava, ja que en temes de seguretat vial històricament aquests països han estat capdanvaters pel que fa tan a la seguretat dels vehicles, com dels seu ocupants.
MIMAM des del primer dia comparteix els valors de la marca noruega Be Safe i per això des de sempre hem aconsellat als nostres clients que les cadires de cotxe més segures per a nens menors de quatre anys, són les de sentit contrari a la marxa.
Els valors de Be Safe són la seguretat, el disseny i la constant innovació per tal de que els nostres fills estiguin el màxim de protegits davant d’un hipotètic accident de trànsit. Tan és el punt que la seguretat és el principal valor de Be Safe, que la marca voluntàriament se sotmet a certificacions molt més exigents que la normativa europea ECE R44/04. Lògicament totes les cadires que es comercialitzen a Europa cumpleixen aquesta normativa comunitària, però hem de tenir clar que aquesta és una homologació de mínims, de la qual els escandinaus mai n’han estat satisfets. Per aquest motiu, a Suècia en l’any 2009  a través de les associacions Swedish National Road and Transport Researchers (VTT), National Society for Road (NTF) i el fabricant de vehicles Volvo es va crear la homologació Plus Test, la qual la passen voluntàriament algunes marques.
El Plus Test a diferència de la norma ECE R44/04 mesura la pressió que rep l’infant en un accident en la zona cervical. En canvi la homlogació europea només mesura l’acceleració del tórax i del cap, però no la força que es descarrega sobre el coll. En un menor de 3 anys una pressió de 130 kg en aquesta zona, causaria la mort immediata del nen/a; per obtenir la certificació Plus Test la pressió en la zona cervical ha de ser inferior a 122 kg.  Aixi doncs, el Plus Test garanteix que en cas d’accident l’infant no patirà lesions cervicals greus. Tan és el punt d’exigència d’aquesta certificació que no hi ha cap sistema de retenció infantil en el sentit de la marxa,  que passi els requisits que exigeix el Plus Test. Per a entendre del que estem parlant en una cadira de sentit favorable a la marxa la força que es descarrega sobre la zona cervical està sobre els 200 kg, mentre que el Plus Test situa com a valor màxim permès en els 122 kg.
Així doncs, únicament en cadires de sentit contrari a la marxa podem trobar aquest segell de màxima seguretat pel nostre fill.
A MIMAM creiem que a l’hora d’obtenir una  cadira de cotxe pels nostre fills, val molt la pena fer l’esforç de posar-se en mans de les marques que prioritzen la seguretat per damunt de tot. I en aquest sentit l’experiència i seguretat escandinava de Be Safe la posicionen com una de les millors opcions.

divendres, 26 d’abril del 2013

No te "cortes"....

 
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dijous, 11 d’abril del 2013

Nou espai Leander a MIMAM-Nuevo espacio Leander en MIMAM


Veniu a conèixer el nou espai Leander a MIMAM. Moble escandinau pensant per al desenvolupament dels nens. Els mobles de Leander es fabriquen amb fusta de faig europeu combinant funcionalitat amb una estètica clara i senzilla. El principi de Leander es basa en la idea de que una bella aparença sempre ha d'anar acompanyada de grans possibilitats d'aplicació; i sens dubte que aquest bon disseny aporta plaer i qualitat de vida.
Venid a conocer el nuevo espacio Leander.Muebles escandinavo pensado para el desarrollo de los niños. Los muebles de Leander se fabrican con madera de haya europea combinando funcionalidad con una estética clara y sencilla. El principio de Leander se basa en la idea de que una bella aparicencia siempre debe ir acompañada de grandes posibilidades de aplicación; y sin duda que este buen diseño aporta placer y calidad de vida.
 


Nuevas colecciones de Aden+Anais en MIMAM


 
Ya llegó la primavera y con ella los nuevos modelos de Muselina Aden & Anais, 100% algódon con diseños divertidos y de gran tamaño, con multiples usos.
 
El regalo perfecto para cualquier ocasión.


dimecres, 3 d’abril del 2013

Consideraciones que cabe tener en cuenta cuando nos prestan o compramos una sillita de coche de segunda mano


 
En momentos de dificultades económicas, como el que desgraciadamente estamos viviendo, es muy habitual recurrir al mercado de segunda mano o bien reutilizar productos que nos prestan. La verdad sea dicha que en algunos de ellos puede ser una solución aceptable, pero si hay algún artículo donde se desaconseja totalmente es en los sistemas de retención infantil o también las denominadas sillitas de coche.
Comprar una silla de coche de segunda mano, de la cual desconocemos totalmente su historial es sinceramente muy desaconsejable, puesto que sin saberlo podemos estar comprometiendo la seguridad de nuestro hijo/a.
A continuación detallamos qué conviene saber antes de comprar una sillita de auto de segunda mano:
1)      En primer lugar hemos de saber que cuando una silla de auto ha tenido un accidente de tráfico , ésta puede externamente no aparentar ningún daño, pero sin embargo sus materiales pueden  haber sufrido micro roturas que impedirían que la silla respondiese con total garantía ante un hipotético segundo accidente.  Hoy en día, los fabricantes incorporan materiales con propiedades deformables, al igual que ya sucede en la industria del automóvil. En el caso que una sillita haya tenido un accidente es muy probable que sus materiales hayan perdido esta propiedad de deformable, de forma y manera que ésta ya no absorbe  la energía del mismo modo.
2)      Otro aspecto a considerar es que con el paso del tiempo los materiales se degradan, especialmente por los efectos de los rayos UV. En USA y Canadá es muy corriente que los sistemas de retención infantil lleven fecha de caducidad. En este sentido las sillas más expuestas a los efectos del  Sol son las de Grupo 0, dado que son las que utilizamos tanto en el coche, como para pasear con el cochecito. Por esta razón, si desconocemos en las condiciones que se ha conservado un Grupo 0 no es recomendable utilizarlo pasados los 5 años. En lo que concierne a las sillas de grupo 1, al estar siempre instaladas en el interior del vehículo, sufrirán menos radiación solar y por lo tanto conviene no reutilizarlas si han transcurrido más de 7 años desde la fecha de adquisición. En cuanto a las sillas de grupo 2, 3, debido a su estructura son las menos expuestas a la radiación solar, a la vez que es el grupo que menos sufre en un impacto. Por lo tanto, los grupos 2,3 no conviene seguir utilizándolos pasados los 8 años desde la fecha de compra.
3)      Todos los fabricantes están obligados a homologar sus productos. La homologación europea vigente es la R44/04. Las homologaciones R44/01 y R44/02 están prohibidas. Las sillas con homologación R44/03 pueden utilizarse, pero ya no pueden  comercializarse.
4)      En innumerables ocasiones vemos que las sillas que se prestan entre familiares o amigos, llegan incompletas. Es muy frecuente ver grupos 0 que no disponen del cojín lumbar o el reductor de cabeza, de manera que no son aptos para bebés recién nacidos.
5)      También hemos de tener en cuenta ante la compra de segunda mano de una silla de auto es el estado en que se puede encontrar el arnés. Debido al roce con cremalleras, botones metálicos o a veces al uso de productos abrasivos de limpieza, todo ello puede ocasionar deterioro en los materiales.
6)      Finalmente destacar que los fabricantes invierten mucho dinero en I+D, lanzando al mercado nuevas mejoras técnicas que sin duda aportan mayor seguridad para nuestros hijos. Avances tecnológicos como ISOFIX, Toptether, sistemas de protección lateral, materiales con capacidad para absorber impactos, etc. son características técnicas que lógicamente no siempre tendremos en sillas de auto más antiguas.
Por todo lo detallado, en MIMAM pensamos firmemente que comprar un sistema de retención infantil adecuado a nuestro hijo/a es ante todo una inversión en pro de su seguridad. Perseguir un ahorro económico en este capítulo nos puede acarrear más disgustos que satisfacciones.
Para cualquier consulta, no dudéis en contactar con nosotros.
 
Albert & Claudia

dissabte, 30 de març del 2013

Què hem de tenir en compte quan ens deixin o adquirim una cadira de cotxe de segona mà?.

 
En moments de dificultats econòmiques,  com el que malauradament ens està tocant viure, és molt habitual reutilitzar productes que ens deixa algú altre o  bé optar pel mercat de segona mà. Certament en alguns articles pot esdevenir una solució acceptable, però si n’hi algun on es desaconsella totalment és en les cadires de retenció infantil,  popularment conegudes com les cadires de cotxe.
 
Comprar una cadira de cotxe de segona mà de la qual en desconeixem totalment el seu historial és francament molt desaconsellable, ja que sense saber-ho podem estar compremeten la seguretat del nostre fill o filla.  
 
A continuació us detallem tot el que cal saber abans de comprar una cadira de segona mà o aprofitar-ne alguna que ja ha estat usada durant força temps:
 
1)      En primer lloc cal tenir en compte que  quan una cadira ha tingut un accident de trànsit, tot i  que externament ens sembli que està en bon estat, aquesta pot haver  patit microesquerdes en els seus materials i per tant no respondria amb total garantia davant d’un possible segon accident.
 
Avui en dia els fabricants incorporen materials deformables en les seves cadires, al igual que succeix en la indústria de l’automòbil, i si hi ha hagut un impacte és difícil que la cadira  torni a tenir aquesta propietat de deformable, de manera que no absorbiria l’energia de la mateixa manera. En definitiva si una cadira de retenció infantil ha sofert un accident cal substituir-la.
 
2)      Un altre aspecte que cal tenir en compte és que amb el pas del temps els materials es degraden, sobretot per l’efecte dels raigs UV. És molt habitual en els Estats Units i Canadà que els sistemes de retenció infantil portin per aquest motiu data de caducitat.
 
En aquest sentit les cadires que estan més exposades als efectes del Sol són les de grup 0, ja que són les que farem servir tan en el cotxet, com per a passejar. Així doncs, si desconeixem en quines condicions s’ha conservat un Grup 0 no és aconsellable reutilitzar-la passats els 5 anys.
 
Pel que fa a les cadires de Grup 1, al estar permanentment instal·lades en l’interior del vehicle, estaran menys exposades als efectes dels raigs UV i per tant les podrem reutilitzar si no sobrepassen els 7 anys des que es va adquirir.
 
En quant a les de Grup 2, 3 per la seva estructura són les que reben menys radiació solar i és el  grup que pateix menys durant l’impacte. Per tant, convé no reutilitzar-la passats els 8 anys des de la data de compra.
 
3)      L’ altre punt a tenir en compte davant la possibilitat de comprar una cadira de cotxe de segona mà, és l’estat de l’arnés. Degut al frec inevitable amb cremalleres,  botons metàlics, així com l’ús de productes abrasius per a la seva neteja, tot plegat pot ocasionar deteriorament entre els materials, perdent eficàcia.
 
4)      També ens trobem en innombrables ocasions que amb cadires reutilitzades, aquestes es deixen incomplertes. Resulta molt habitual veure com, especialment en els grups 0, aquests no disposen del coixinet lumbar o el reductor de cap; elements essencials quan estem parlant d’un recent nascut.
 
5)      Respecte a les homologacions que obligatoriament han de passar tots els fabricants, la homologació europea vigent és la R44/04. Cal saber que les homologacions R44/01 i R44/02 estan prohibides. Les cadires amb homologació R44/03 ja no es poden comercialitzar, però sí que el seu ús està encara permès.
 
6)      Finalment, hem de pensar que any rere any, els fabricants inverteixen molts diners en I+D llançant al mercat noves millores que aporten més seguretat pels nostres fills. Avenços tecnològics com l’ISOFIX, Toptether, Sistemes de protecció lateral, materials que absorbeixen l’energia, etc., són característiques que òbviament en cadires antigues no en podrem gaudir.
 
Per tot l’esmentat , nosaltres pensem que comprar un sistema de retenció infantil adequat al nostre infant és per damunt de tot una inversió en la seva seguretat; pensem que cercar un estalvi econòmic en aquest tema ens pot aportar més disgustos, que  no pas satisfaccions.
 
Qualsevol consulta, no dubteu en contactar amb nosaltres.